Idag är det fredag! Det är snö och när jag vaknade förut så tittade solen fram lite, så denna förmiddag har inte varit något att klaga på. Älskar att vakna och bara ha en lugn morgon, och inte stressa med att gå upp för att äta frukost och sånt.
 
Just nu ligger Lucy här brevid mig i soffan och sover, så jag passar på att blogga. Det gäller ju att se sina tillfällen. Trodde inte att det skulle vara så svårt att få ihop vardagen som det faktiskt är när man har en bebis. Med Felix arbetstider är det ganska svårt att få ihop "perfekta" rutiner. Jag känner nästan lite press över att jag inte har några perfekta rutiner för Lucy. Samtidigt så känner jag att det är bra att Lucy får göra lite som hon vill med sovtider på dagen, för hon är så duktig med att sova på nätterna. Hon sover verkligen hela nätterna och har gjort det sen hon föddes. Så egentligen känns det inte så jätte viktigt att behöva göra massa rutiner så länge hon är så här duktig.
 
Jag är lite lycklig för tillfället, för vi har fått en egen tvättstuga! Nu slipper jag springa in till mamma och pappa för att tvätta. Har verkligen inte haft några problem med att göra det, men det är jobbigt att behöva packa ner Lucy i vagen varje gång man ska gå in och tömma tvättmaskinen och sen gå ut igen, och sen behöva springa in igen. Och det är lite jobbigt att behöva springa som en jojo i regn och snö, med tvättkorgar och barnvagn. Vågar inte ens föreställa mig hur det måste sett ut hahah. Så att vi nu har en egen tvättstuga är ju galet skönt.
 
Nu när jag har börjat få i ordning här hemma så kanske jag ska fota någon dag och visa hur det ser ut här hemma. Jag har ju lovat att visa hur vi bor. Men det har varit helt kaos här. Vi har försökt att komma i ordning nu när pluttan har bott hos oss ett tag. Det är inte det lättaste att bo tre personer (och ibland en vovve) på ett ganska litet utrymme. Vi har fått vara kreativa för att få ihop det på bästa sätt, och jag tycker vi har lyckats ganska bra!
 
Annars så lyckades jag göra middag häromdagen. Om jag ska vara ärlig så är det Felix som är kung i köket här hemma. Han har bäst fantasi när det gäller mat, och jag säger verkligen inte emot för jag tycker det är så tråkigt att laga mat... Men jag har varit sugen på kebabpytt och jag gjorde min alldelles egna kebabpytt! Och för ovanlighetensskull så lyckades jag!
 
 
Nu ska jag och Felix fika lite och njuta av denna älskade fredag ♥

Kommentera

Publiceras ej