I två dagar nu har jag pendlat mellan att städa/tvätta och försökt lägga upp en bra plan för min framtid. Det är ju lite planering som gäller nu. Jag måste ju veta hur många föräldradagar jag ska plocka ut och kanske vad jag vill göra i framtidien?
 
Planen från början va att jag skulle ta ett sabbatsår efter gymnasiet. Men kände själv att jag kanske inte skulle klara att gå hemma ett helt år, så jag bestämde mig för att börja med ett halvår. Men eftersom jag fick veta att jag va gravid i januari, så sprack den planen. Mitt illamående tog över och att ta sig ur sängen på morgonen utan att spy va omöjligt. Det höll på så tills jag va någonstans i vecka 28. Efter det så kunde jag i alla fall gå upp ur sängen utan att spy. Men att försöka få bra matrutiner va ju inte det lättaste heller.
 
Jag har haft lite småjobb här och där, och tagit alla chanser jag fått till att jobba. Men jag kände att jag inte klarade av att jobba under min graviditet. Inte för att jag va lat, utan för att jag hade det jobbigt både fysiskt och psykiskt. Jag hade sammandragningar som gjorde ont, foglossning, illamående osv. Så det funkade inte.
 
Men nu kommer det inte bli några mer barn på ett bra tag, så nu måste jag lägga upp en ganska bra plan på hur jag vill göra och vad jag vill göra. Samtidigt som jag känner mig lite orolig över framtiden, så tycker jag endå att det ska bli kul att börja om på nytt.
 
Jag har verkligen försökt att tänka ut vad jag har för möjligheter. Jag trodde att det skulle vara svårt för mig att hitta jobb eller något att göra efter jag blivit mamma, men nu har jag fått en annan syn på det. Det ska bli så jäkla kul att ha med mig Lucy på den här resan jag kommer göra nu i framtiden. Nu har jag en anledning till att kämpa för att nå mina mål och mina drömmar. Jag har lovat mig själv att inte ge upp mina drömmar bara för att jag blivit mamma.
 
Vi får se vad som händer i framtiden, men just nu ska jag njuta av att vara mamma ♥
 

Kommentera

Publiceras ej